
فرقی نمی کند که استراتژی بازاریابی تان چگونه باشد، ارتقای مخاطبین سایت باید جزو الویت های برنامه ریزی تجارت تان باشد. زمانی که استراتژی بازاریابی نتایج خوبی را به وجود می آورد، تجارت ها انجام تست های مختلف برای ارتقای مخاطبین سایت خود را فراموش می کنند. در این مقاله 10 تستی وجود دارد که نباید از اهمیت آن ها در تجارت خود غافل شوید.
1.مشخص کردن عوامل فروش محصولات وب سایت که بیشترین توجه را به خود جذب نموده است.
تمامی محصولات و سرویس های سایت شما دارای عوامل قدرتمند برای فروش می باشند که به طور یکسانی برای مشتریان سایت اهمیت ندارد. تمامی این عوامل را در تبلیغات موجود در رسانه های اجتماعی و در وب سایت خود تست کنید و دریابید که کدام یک از آن ها بیشتر باعث افزایش میزان مخاطبین سایت می شود. زمانی که بهترین عامل را یافتید، می توانید بر اساس آن، برنامه ریزی بازاریابی خود را تقویت کنید.
2.طراحی صفحه اصلی سایت.
می توانید طراحی صفحه اصلی سایت را در دو مرحله تست کنید. مرحله اول شامل تست صفحات مختلف سایت و انتخاب بهترین صفحه سایت می باشد که بیشترین توجه مشتریان سایت را به خود جلب می کند. سعی کنید تصاویر را در برابر محتوای متنی، در هر صفحه از سایت با هم مقایسه کنید.
مرحله دوم شامل به کار بستن تغییراتی در صفحه انتخاب شده می باشد تا اطمینان حاصل شود این طراحی نسبت به تمامی صفحات سایت، جذاب تر و کامل تر می باشد. به این ترتیب می توانید در جذب کاربران تان به این صفحه از وب سایت، بیشتر موفق شوید. شما باید زمان زیادی را روی بهینه سازی عوامل موجود در این صفحه از وب سایت صرف کنید.
3.دکمه های دعوت به عمل در صفحه اصلی سایت.
اکثریت بازاریابان بر اساس این سوال "می خواهم مشتریان در صفحه اصلی سایت چه کاری انجام دهند" دکمه های دعوت به عملی را انتخاب می کنند. در حالی که بازاریابان باهوش بر اساس این سوال " کدام یکی از عملکردهای مشتریان در صفحه اصلی سایت، برای تجارت سودمند خواهد بود" به انتخاب دکمه های دعوت به عمل می پردازند. تست کردن دکمه های دعوت به عمل می تواند نتایج منحصر به فردی برای تجارت و یا یک وب سایت به ارمغان بیاورد.
4.متن های موجود در صفحه اصلی وب سایت.
اطمینان حاصل کنید که مکان قرار گیری متن ها را در صفحه اصلی سایت مورد آزمایش قرار می دهید: رضایت نامه های مشتریان سایت را کجا قرار می دهید؟ در کدام بخش به آنالیز مزیت ها و ویژگی های محصولات سایت خود می پردازید؟ چه تیترهایی در بالای صفحه سایت به کار می برید تا توجه بیشتری از مخاطبین را جذب کنید؟
5.توجه به کاربران گوشی همراه در برابر کاربران دسک تاپ.
مقایسه کنید که چه میزان از بودجه بازاریابی تان را روی ابزارهای مختلفی مانند گوشی همراه، تبلت، لب تاپ، دسک تاپ و غیره صرف کرده اید و سپس آنالیز کنید که این بودجه در کدام ابزارها بیشتر برای شما سود داشته است، و در کدام ابزار باعث ضرر شما شده است.
6. روی مخاطبین سایت بر اساس میزان جستجو و مدت زمانی که در وب سایت حضور داشتند، نظارت کنید.
کیفیت مخاطبین سایت خود را از راه های مختلف آنالیز کنید و بر اساس مدت زمان و میزان جستجوی این مخاطبین در وب سایت، تصمیم بگیرید که کدام گروه از آن ها ارزش بیشتری برای تجارت شما دارند. از این رو می توانید بنا بر خواسته ها و نیازهای آن ها، استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنید.
7.افزودن دکمه چت و گفت و گو.
خیلی از بازدیدکنندگان سایت ممکن است ترجیح دهند تا قبل از تصمیم گیری درباره خرید محصولات، با صاحبان وب سایت و یا تجارت صحبت کنند. نصب نرم افزارهای چت در وب سایت تان تقریبا ارزان است و باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتری به خرید از وب سایت خود ترغیب کنید.
8.صفحات اصلی سایت خود را برای مناطق مختلف جغرافیایی بهینه سازی کنید.
مخاطبین سایت تان در کدام مناطق حضور دارند؟ مناطق جغرافیای آن ها را دریابید و صفحات مخصوص به آن ها را به وجود بیاورید.
9.افزایش مخاطبین سایت توسط بازگردندان کاربران.
روی کاربران وب سایتی سرمایه گذاری کنید که وب سایت شما را بازدید کردند، به اندازه کافی وقت خود را صرف وب سایت شما نمودند، اما از وب سایت شما خرید نمی کنند. آن ها ترجیح می دهند تا محصولات شما را با دیگر محصولات موجود در بازار مقایسه کنند. می توانید برای بازگردندان این افراد از پیشنهاد های ویژه ای مانند تخفیف دادن به آن ها، استفاده کنید. صفحه پرداخت سایت را بررسی کنید و تعداد قسمت های موجود در فرم وب سایت را کاهش دهید و خرید از سایت تان را در یک مرحله خلاصه کنید.
10.پروسه پرداخت محصول در وب سایت.
پروسه پرداخت هزینه محصول و سرویس وب سایت تان را ساده بسازید تا باعث منصرف شدن مشتریان سایت خود نشوید.
تست کردن، بهترین روش برای بهبود میزان مخاطبین یک وب سایت می باشد. در حالی که متدهای زیادی وجود دارد که می توانید توسط آن ها تست کنید، 10 عاملی که در بالا عرض نمودیم از مهم ترین موارد در این زمینه می باشند. این پروسه شاید آسان و سریع نباشد، اما ارزش سرمایه گذاری کردن و اختصاص دادن زمان را دارد و دراز مدت باعث موفقیت یک تجارت می شود.