طراحی سایت در اصفهان

سامانه سایت ساز و طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

سامانه سایت ساز و طراحی سایت در اصفهان

بایگانی
  • ۰
  • ۰


مقاله  3 مورد که گوگل Google Analytics به شما نمیگوید

 

هر فردی که وب سایت جدیدی داشته باشد یکی از اولین کارهایی که باید آن را انجام دهد نصب Google Analytics در داخل وب سایتش میباشد. هیچ ارتباطی ندارد که وب سایت و محتویاتش از چه نوعی میباشد و یا اینکه کاربران و دارندگان از چه سطح سواد و دانشی برخوردار هستند.

این تنها ابزار درستی میباشد که که تا الان وجود داشته است که میتواند به شما گزارشهای کاملی را از داخل وب سایت و فعالیت هایی که در داخل آن انجام میشود بدهد.

در این مقاله از سلسله مقاله های طراحی وب سایت و سئو وب سایت که در شرکت طراحی سایت اطلس وب برای شما تهیه شده است, قصد داریم تا شما را با این ترفند در Google Analytics آشنا نماییم به شما خواهیم گفت که در 3 مورد Google Analytics به شما هیچگونه اطلاعاتی را نمیدهد و راه های پیدا نمودن آنها را به شما خواهیم گفت.

 

1 – چه کسی اون کار رو انجام داد

این بخش به معنای هویت یابی و یا تشخصی هویت فرد مورد نظر قلمداد میشود. چه کسی اون کار رو انجام داد؟  این سوالی است که تیم فروش شما خیلی دوست خواهند داشت تا آن را بدانند. زمانی که شما هویت کاربرانتان را کشف نمودید قدرت کسب و کار شما بسیار بالاتر خواهد رفت. اما Google Analytics طوری طراحی نشده است که بتواند این اطلاعات مخفیانه را در اختیار شما قرار دهد.

گوگل به دو دلیل به شما این اطلاعات را نخواهد داد: اولی به دلایل قانونی و دومی به دلایل تکنولوژی

در مورد بخش اول باید بگوییم که سیاست های Google Analytics در PII (Personal Identifiable Information) اجازه نمیدهد که اطلاعات کاربران را جمع آوری نمایید مانند آدرسهای ایمیل, نام آنها و یا شماره کارت اعتباری کاربرانتان. همه میدانیم که امروزه گزارشهای بسیار زیادی از دزدیده شدن شماره کارتهای اعتباری کاربران وب سایت به گوش همه ما میرسد.

از دیدگاه صاحب یک وب سایت حتما شما دوست خواهید داشت که اطلاعات کاربرانتان را داشته باشید. خوشبختانه راه های دور زدن این سیستها و قانون ها وجود دارد که میتوانید بر اساس نرم افراز و یا خود وب سایت به این اطلاعات دسترسی پیدا نمایید.

اما در حقیقت سیاست ها یک بهانه میباشد و در حاشیه قرار دارد. شاید دلیل اصلی همان بحث تکنیکی و فنی آن است. زمانی که ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا مینماید , Google Analytics آن را برای شما حساب میکند. اما واقعا چه فایده ای میتواند داشته باشید زمانی که شما با حجم زیادی از اطلاعات مواجه هستید و حتی گوگل تمامی این موارد و اطلاعات را هم در اختیار شما قرار دهد.

این مسئله دور از ذهن و ایده میباشد. زمانی این اطلاعات برای شما میتواند مفید واقع شود که بر مبنای آن در دنیای واقعی می خواهید تصمیماتی را اتخاذ نمایید. اما زمانی که میخواهید یک کسب و کار واقعی را در اینترنت داشته باشید باید واقع بین باشید. نمونه برداری و درست نمودن نمودار برای اطلاعاتی که میتوان آنها را به صورت آماری و نموداری بیان نمود بسیار ایده آل میباشد نه برای اطلاعات شخصی و فردی.

 

چگونه میتوانید این کار را انجام دهید و محدودیت را از بین ببرید

تنها راهی که میتواند برای جمع آموری این گونه اطلاعات وجود داشته باشد درست نمودن حساب کاربری میباشد که به صورت جداگانه میتواند این اطلاعات اشخاص را رد یابی نماید. در زیر با استفاده از Google Tag Manager  به شما این مورد را نشان خواهیم داد:

مرحله اول: توسط Google Tag Manager یک کد Micro را ایجاد نمایید که میتواند ID کاربرانتان را در وب سایت به دست بیاورد. این خط از برنامه در وب سایت شما هم لازم میباشد.

dataLayer.push({‘userId’:’XXXXXXX’})

که در کد بالا XXXXXXX حذف شده و id کاربر به جای آن نوشته میشود.

مرحله 2 : در کنترل پنل Google Analytics خود میتوانید بر اساس ID تعریف شده یک حساب جدید را طبق شکلی که در پایین آمده است تعریف نمایید. البته باید حساب Google Analytics خود را بروز رسانی نمایید تا بتوانبد به این قابلیت دسترسی پیدا نمایید.

 

مرحله 3: اطمینان حاصل نمایید که Google Tag Manager بتواند ID کاربر را به Google Analytics ارسال نماید.

مرحله 4: اگر میخواهید این اطلاعات را مشاهده نمایید ابتدا یک View در Google Analytics ایجاد نموده . سپس فیلترهای مورد نظر را بر روی آن پیاده سازی نمایید.

قبل از پیاده سازی این مراحل, اطمینان حاصل نمایید که میخواهید اطلاعات افراد را پیگیری و ردیابی نمایید یا خیر. چرا که در نهایت میتواند با سوء استفاده از این اطلاعات موارد قانونی شامل حال شما گردد.

 

2 – چگونه او این کار را انجام داد

شناختن فرد مورد نظر یکی دیگر از مواردی میباشد که صاحبان وب سایت ها دوست دارند تا در مورد آن اطلاعاتی را داشته باشند. اون فرد چه کارهایی را در داخل وب سایت انجام داد؟

دادن اطلاعات در مورد افراد یکی از مشکلاتی میباشد که در تمام CRMها میتوانیم آن را بیینیم. این CRMها برای دادن گزارش در مورد فعالیت های کاربران و افراد داخل وب سایت طراحی نشده اند. در بسیاری از آنها باید خودتان اطلاعات را به صورت دستی در داخل سیستم وارد نمایید و به صورت اتواتیک اقدام به جمع آوری اطلاعات نمی نمایند.

در این مثال میخواهیم اطلاعات این CRMها را با حساب Google Analytics خود هماهنگ نماییم. 

 

چگونه میتوانید این کار را انجام دهید و محدودیت را از بین ببرید

به جای اینکه اطلاعات ساده را به Google Analytics ارسال نمایید, اطلاعات میتواند شامل اطلاعات گرانبهایی باشد از رفتارهای کاربر در داخل وب سایت. زمانی که از API استفاده مینمایید, میتوانید این اطلاعات را استخراج و تجزیه و تحلیل نمایید. میتوانید باز هم از طریق Google Tag Manager این عملیات را انجام دهید.

مرحله 1: در داخل Google Tag Manager میتوانید یک Rule را برای این کار مانند فروش تنظیم نمایید و آن را بسازید.

مرحله 2: اطلاعات مورد نظر را ارسال نمایید

 

3 – چرا او این کار را انجام داد

جواب دادن به چراها همیشه رمز موفقیت یک کسب و کار میباشد. میتوانید متوجه شوید که کاربران و بازدید کنندگان وب سایت به چه چیزهایی علاقه دارند و یا رفتارشان در داخل وب سایت چگونه میباشد.

جواب ندادن به چراها حتی با وجود ابزارهایی مانند Google Analytcs میتواند بزرگترین چالش و مشکل در راه اندازی درست کسب و کار باشد. یکی از بهترین روشهای پیاده سازی درست آن بررسی افراد و پرسش به صورت مستقیم از آنها میباشد.

یکی از مشکلات این رویارویی اگر درست پیاده سازی نگردد, تحریک نمودن منفی کاربران میباشد. هیچ چیزی بهتر از این نمیباشد که کاربر خودش برای این ارتباط با شما کار را آغاز نماید.

در یک دنیای ایده آل, دسترسی داشتن به منبع و وب سایت ها و شرکتهایی که میتواند این اطلاعات را از بهترین زمانی که میتوانیم با کاربران روبرو شویم را در اختیار شما قرار دهد بسیار ایده آل و جالب میباشد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی