طراحی سایت در اصفهان

سامانه سایت ساز و طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

سامانه سایت ساز و طراحی سایت در اصفهان

بایگانی
  • ۱
  • ۰
مقاله راه های آسان برای اینکه بازدیدکنندگان را برای مدت بیشتری در وب سایت خود نگاه دارید

شما برای ساخت و طراحی سایت بسیار زحمت می کشید. از این رو، چرا نباید هیچ کس همراه وب سایت شما بماند و محتوای وب سایت شما را به طور مداوم بخواند؟

مشکل این جا است که بازدیدکنندگان زیادی به صفحات یک وب سایت جذب نمی شوند و این مورد در اکثر وب سایت تجاری کوچک اتفاق می افتد. عوامل زیادی در این مشکل مشارکت دارند، اما به مراتب راه حل های آسانی نیز برای آن ها وجود دارد.

برای مشخص کردن این که آیا وب سایت تان برای این که بازدیدکنندگان را برای مدت زمان بیشتری همراه خود نگه دارد، نیاز به ارتقاء یافتن دارد یا خیر، می توانید به GOOGLE ANALYTICS مراجعه کنید. اگر به بیش از 50 تا 60 درصد از بازدیدکنندگان سایت نیاز دارید، و یا میزان ماندگاری مخاطبین وب سایت تان کمتر از یک دقیقه می باشد، باید یکی از موارد زیر را در طراحی سایت خود به کار ببرید:

 

آزمایش با فایل های مولتی مدیا

فایل های مولتی مدیا توجه بازدیدکنندگان را برای مدت زمان طولانی تری در وب سایت نگاه می دارند. بازدیدکنندگان وب سایت فقط زمان خود را صرف خواندن تمامی مقاله 2000 کلمه ای سایت شما نمی کنند، بلکه ممکن است به ویدئوها و یا فایل های صوتی موجود در وب سایت نیز توجه بیشتری داشته باشند.

هر چیزی را از کلیپ های ویدئویی گرفته تا اسلایدشو ها، پادکست ها و گالری تصاویر و غیره را در طراحی سایت خود امتحان کنید. تاثیر هر یک از این موارد در ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت را بسنجید تا دریابید که کدام تکنیک را باید دوباره به کار ببرید.

 

محتوای وب سایت خود را خوانا بسازید.

اگر تا به حال با وب سایت هایی برخورد کرده باشید که دارای محتواهای فشرده و طولانی بدون فاصله می باشند، حتما اهمیت خوانایی محتوای یک وب سایت و تاثیر آن بر ماندگاری بازدیدکنندگان وب سایت را بیشتر درک می کنید.

برای اینکه محتوای سایت خود را خوانا بسازید، باید تکنیک های زیر را به کار ببرید:

  • پاراگراف بندی متن ها، به گونه ای که هر پاراگراف شامل 2 تا 5 خط باشد.
  • استفاده از عناوین فرعی و زیر فصل ها برای تقسیم بندی کردن محتوای سایت
  • اضافه کردن لیست های شماره ای و یا همراه دایره (هر زمان که امکان دارد)
  • پررنگ کردن و انحنا دار کردن کلمات و عبارات کلیدی

 

شاید این توصیه ها به نظر ساده باشند، اما باعث می شوند تا محتواهایی را در طراحی وب سایت خود قرار دهید که مخاطبین بیشتری را به خود جذب می کنند و میزان ماندگاری بازدیدکنندگان را در وب سایت افزایش می دهند.

 

اضافه کردن لینک های درونی

دیگر مشکلی که باعث کاهش میزان مخاطبین یک وب سایت می شود این است که کاربر و یا بازدیدکننده سایت نتواند به محتواهایی که مدنظرش می باشد، دسترسی پیدا کند. برای مثال، فکر کنید که وارد یک وب سایت ورزشی شده اید تا جواب این سوال خود را بیابید: "چه کسی سوپر جام سال 1997 را از آن خود کرد؟". این صفحه ممکن است جواب سوال شما را بدهد اما در مهیا کردن لینک هایی که این محتواها را پشتیبانی می کند و نام اصلی ستارگان این سوپر جام را نشان می دهد، با شکست مواجه می شود. از این رو به جای این که به این محتواهای شگفت انگیز که باعث ماندن طولانی مدت شما در وب سایت می شود دسترسی پیدا کنید، جواب سوال خود را یافته و به سرعت از وب سایت خارج می شوید.

یک راهی که می توانید بازدید کننده سایت را بیشتر در وب سایت خود نگاه دارید، اضافه کردن لینک های درونی به وب سایت تان می باشد. توسط این لینک ها می توانید سئو سایت و بهینه سازی سایت خود را نیز افزایش دهید. ایده خوبی است تا ساختار های لینک خود را به هدف کمک به مخاطبین سایت برای دسترسی به اطلاعات مورد نظرشان بهینه سازی کنید. نباید در این لینک ها به منظور افزایش سئو سایت و بهینه سازی سایت خود از کلمات و عبارت کلیدی استفاده کنید.

 

پلاگین "پست های اخیر" را به وبلاگ خود بیافزاید.

اگر یک شرکت وبلاگ نویسی را اداره می کنید، به اضافه کردن پلاگین هایی توسط نصب ابزارهایی نظیر WORDPRESS RELATED POSTS و یا CONTEXTUAL RELATED POSTS فکر کنید. هر دو این ابزارها به طور اتوماتیک لیستی از مقاله های مشابه را به انتهای پست های وبلاگ می افزایند و به مخاطب وبلاگ و یا وب سایت اجازه می دهند تا فرصت های بیشتری را برای خواندن مطالب در وب سایت به دست آورد و مدت زمان بیشتری در سایت بماند.

اگر یکی از این دو ابزار را نصب نمودید، به گزینه های استاندار آن بسنده نکنید. تیترهای مختلفی را تست کنید ( "شما ممکن است مواردی مانند... را دوست داشته باشید"  در برابر "پست های مربوطه") تنظیمات بصری را تغییر دهید (لیستی از پست ها در برابر آیکون های تصویری) تا ببینید که کدام موارد می تواند مانع کاهش میزان مخاطبین وب سایت تان شود و باعث شود تا بازدیدکنندگان، مدت زمان بیشتری در وب سایت شما باقی بمانند.

 

ترغیب مخاطبین سایت به انجام عملکردهایی در وب سایت.

اگر بازدیدکنندگان در وب سایت شما برای مدت زمان بیشتری باقی ماندند، از آن ها بخواهید تا عملکردهایی را نیز انجام دهند. برای مثال، می توانید:

  • به مخاطبین سایت پیشنهاد کنید تا پست های مربوطه را در وب سایت شما بخوانند.
  • آن ها را تشویق کنید تا در انتهای پست ها، نظرات خود را ارائه دهند.
  • آن ها را به تماشای ویدئوهای سایت خود دعوت کنید.

 

به یاد داشته باشید، بازدیدکنندگان سایت تان نمی توانند ذهن شما را بخوانند. اگر می خواهید تا آن ها عملکرد و یا فعالیتی را در سایت شما انجام دهند، باید آن ها را توسط مواردی، ترغیب به این کار کنید.

 

راه حل هایی که در بالا بیان شد، می تواند اجرای وب سایت شما را بهبود ببخشند. در هر صورت باز هم می توانید از آنالیزها و داده های وب سایت خود استفاده کنید تا دریابید که کدام قسمت ها مورد توجه مخاطبین سایت است و کدام قسمت ها باعث خروج کاربران از سایت می شود و به این وسیله می توانید این قسمت ها را در طراحی سایت خود بهبود دهید. هدف اصلی و نهایی شما باید این باشد تا بازدیدکنندگان و مخاطبین را برای مدت زمان طولانی تری در وب سایت خود نگاه دارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی