انتخاب رنگ سایت موضوع مهمی است. مردم پذیرای رنگهای مختلفی و حالتهایی که این رنگ ها با خود می آورند هستند. علاوه بر این انتخاب رنگ های کلیشه ای مخاطره آمیز است زیرا به جای اینکه افراد بیشتری را جذب کند آنها را منصرف می کند. اقدامات کلیشه ای مانند انتخاب رنگ صورتی پررنگ زمانی که وب سایتی دخترانه طراحی می کنید اشتباه است مخصوصاًَ که برخی از دختران این رنگ ها را با چیزهایی ارتباط می دهند که در وب سایت شما به کار نرفته اند. آیا شما واقعاً می خواهید که آنها به تازه ترین مدها فکر کنند زیرا رنگ انتخابی شما آن را یادآوری می کند؟
حسی که رنگ ها بیان می کنند را در نظر بگیرید
ممکن است بخواهید برای وب سایتتان حسی ایجاد کنید. اگر قصدتان این باشد باید به حس های مختلفی که رنگ های مختلف القا می کنند توجه کنید. به عنوان مثال اگر شما وب سایتی طراحی می کنید که در آن نسبت به خطرات هشدار می دهید باید از رنگ قرمز بسیار استفاده کنید زیرا این رنگ رنگ هشدار است. از طرف دیگر اگر وب سایتی درخصوص جاذبه طراحی می کنید باید از رنگ قرمز استفاده کنید زیرا این رنگ با وسوسه ارتباط دارد.
فرهنگهای مختلف معانی مختلفی از رنگهای مختلف برداشت می کنند
درمورد رنگ قرمز باید گفت چینی ها تصور می کنند رنگ قرمز رنگ شانس است و در آفریقای شمالی این رنگ با خون و قدرت ارتباط دارد. دوباره باید گفت شما باید رنگ ها را بر اساس حسی که منتقل می کنند انتخاب کنید، موضوع وب سایت و اکنون عقاید، احساسات و پیش زمینه فرهنگی مخاطبانتان.
آیا این رنگها احساس درست را به مخاطبان القا می کنند؟
احساسات درست احساساتی هستند که شما بیشترین سود را از آن می برید. اگر وب سایتی را برای هشدار به مردم طراحی می کنید پس می خواهید که احساسات مردم را برانگیزید. از نتوانید به این احساس برسید پس شکست خورده اید. رنگها احساس را منتقل میکنند بنابراین رنگ درستی را انتخاب کنید که بر روی مخاطبانتان تأثیر بگذارد.
می توانید ریسک کنید و رنگی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید.
اگر آماده ریسک کردن هستید می توانید تحقیق خود و عقاید دیگران را نادیده بگیرید و فقط رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. شما مالک وب سایت هستید و به هر حال این موضوع به شما بستگی دارد علاوه بر این می توانید با انتخاب رنگ خود مردم را به موضوع وب سایت متوجه سازید.
می توانید چندین ورژن طراحی کنید و ببینید کدامیک بهترین است
این ایده وحشتناکی نیست. می توانید به آن قسمتی از تحقیق در مورد بازارتان بگویید. شما چندین وب سایت با رنگهای متفاوت می سازید و سپس اندکی تحقیق بازار انجام می دهید تا بفهمید کدام رنگ بهتراست. ورژن های مختلف را بر روی رسانه اجتماعی قرار دهید و رای گیری کنید. شما رای گیری انجام می دهید تا بفهمید کدام رنگ بهتر جواب می دهد. شما می توانید در رسانه اجتماعی نظرسنجی کنید و مردم احتمالاً بدون هزینه و انگیزه مناسب رای خواهند داد ( که چیز بدی نیست).
از مشاور استفاده نکنید.
چیزهای کمی در زندگی و در کسب و کار وجود دارند که ارزش استفاده از توجه مشاور را دارند اما انتخاب رنگ وب سایت جز این موارد نمی شود.
از رنگ هایی استفاده کنید که خنثی هستند
اگر می خواهید با اطمینان کار کنید از رنگ های خنثی استفاده کنید. احتمال کمتری وجود دارد که این رنگ ها تعداد زیادی از مردم را گیج یا نومید کنند.
آیا نام تجاری رنگی دارد که بتوانید از آن استفاده کنید؟
اگر نام تجاری رنگی دارد آنها رقیب قدرتمندی خواهند بود. اما به خاطر داشته باشید که نیازی نیست که وب سایتتان را به وسیله آن رنگها سرنگون کنید. به عنوان مثال رنگ های پایپال آبی و زرد هستند اما بیشتر وب سایت آنها سفید با نوشته های مشکی است.
نباید متن بیش از رنگ اهمیت داشته باشد
اگر در مورد طرح رنگتان خیلی نگران هستید رنگ محتاطانه و حتی خنثایی انتخاب کنید. بعد از انتخاب رنگ باید بر روی متن تمرکز کنید زیرا محتوا باید بیش از هر چیز دیگر اهمیت داشته باشد.
مطمئن شوید که رنگ ذهن را از محتوا دور نمی کند
به بیان دیگر باید مطمئن شوید که رنگهای پررنگ و واضح خواندن متن را دشوار نمی-سازند. فراموش نکنید که مسیری که چشم بر روی وب سایت شما طی می کند اهمیت دارد؛ که به این معناست که نباید اجازه دهید رنگ چشم را از مسیر مورد نظر منحرف سازد.
آیا این رنگ شبیه به روزترین اسباب بازی یا آخرین مد است؟
باید در این مورد دقت کنید زیرا ممکن است با انتخاب رنگ خاصی خود را به طور اتفاقی به اسباب بازی معروف یا مد فعلی محدود کنید. این رنگ ها را عمداً استفاده نکنید زیرا جدیدترین اسباب بازی یا مد سریعاً از میان می روند و شما نمی خواهید وب سایتتان با این رویدادهای کوتاه مدت ارتباطی داشته باشد.